Welkom in onze Holebibibliotheek


Draakplaats 2 - 2018 Antwerpen


www.holebibib.be


open op zondagnamiddag van 14u tot 17u

De catalogus kan je via deze link doorzoeken.


maandag 19 december 2011

Lijst, ceel, opsomming, tabel....

Zizo, nr. 116
Lieve lezers, 

Het middenblad van de laatste Zizo (nr.116 nov. dec. 2011) laat een "droomhuis" zien of  "een huis vol boeken".  Uw boekenbeheerder is  al een tijdje aan de slag  met literatuurlijsten en boekenlijstjes allerhande om deze dan te vergelijken met de inhoud van de holebibib.  Ik wil komen tot een "boeken die absoluut op onze planken moeten staan" lijst.  Zoals An en Joyca heb ik me  de laatste maanden al scheel gekeken op allerhande internetlijstjes en heb geneusd in klein gedrukte publicaties.  
In het Zizo verleden verscheen reeds een boeken top 20, die was al opgenomen.    Het spreekt vanzelf dat ik deze "droomhuis" lijst (alweer klein gedrukt, het is een constante)  ook heb nagekeken en toegevoegd.  Van de 200 boeken, opgetekend in het droomhuis heeft de bib er reeds 120 in bezit.  De holebibib scoort goed in de jongerenkamer (75%) en in de badkamer (70%). (Propere jongens dus).   Aan de koffietafel moet nog hard gewerkt worden. (Geen koffiekoeken op zondag!)
 Het is de bedoeling dat ik later de volledige lijst op het blog publiceer zodat U lezer deze kan inkijken en ons uw  commentaar  laat horen.  EN OF de bib een aantal van de gezochte exemplaren met een gul hart schenkt. 
Hier alvast enkele voorbeelden uit de  "moeten we absoluut hebben" catalogus.
 Ketser de neger - W. Bijsterbosch (1990)- man
Geen gewoon indisch meisje - M. Bloem (1985)- vrouw
Tweesprong -Brooijmans J - jeugd
De berg van licht - L. Couperus (1905)- man
Zie me graag - Hermans rudi (2002)- jeugd
Alleen met jou- J. Pas (2008) - poëzie
Marikes 5e geheim - L. Rood - (2001)- vrouw


enzovoort, 565 titels lang.  Het bibteam heeft de komende 10 jaar zijn bezigheid.

bert, uw boekenbeheerder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten