Welkom in onze Holebibibliotheek


Draakplaats 2 - 2018 Antwerpen


www.holebibib.be


open op zondagnamiddag van 14u tot 17u

De catalogus kan je via deze link doorzoeken.


dinsdag 5 februari 2019

Aanwinsten voorjaar 2019 (met een beetje commentaar)

LL,

onze nieuwe boeken:

Fictie

Het huilt voor jou van Bart Stouten
Syriƫ 2012
F1020/4365

Bidden voor verboden vruchten van Bart Stouten
een boek met veel muziek
F1020/4366

De eerrste dode van Joop van Riesen
thriller
F1010/4369

De kunst van het veldspel van Chad Harbach
sport
F1020/4373

Het verhaal van Benito Benin en dat van Fanny van Yolanda Entius
genderdiversiteit
F1050/4368

De man in het ruim van Dirk Geets (tekenaar) en Kamiel Vanhole  scenario
F5000/4371
Een strip voor volwassenen.
Wat mij in eerste vooral aansprak was de geschiedenis die achter deze strip schuilt (die je achteraan het boek kan lezen).
Het boek heeft  vele jaren in het archief van de tekenaar gelegen, tot na het overlijden van zijn medewerker Kamiel Vanhole.
Deze strip, of beter een gevecht  van de tekenaar met zichzelf  en zijn homoseksualiteit,  verdient een plekje in onze bib.





Non Fictie

Voor de mannen, liefde in verdoken tijden van Sophie Dejaegher
boek van de televisiereeks
800/4351



Casablanca voorbij van Linda Asselbergs en Corinne Van Tongerloo
genderdiversiteit
F2050/4364
Deze biografie heb ik gelezen en goedbevonden.  Het leven van Corinne is op zijn minst avontuurlijk te noemen.  Er is ook een stuk geschiedenis in verwerkt, Corinne is geboren in 1936.  Deel 2 van het boek omvat beknopt de geschiedenis van de moeizame erkenning van het fenomeen genderdiversiteit.
Interessante lectuur.
Casablanca is voor mij een aanrader.




Oh boy! van  Robbie
genderdiversiteit, fotoboek
F2050/4341


noot:
we mochten ook het boek 'Noem me bij jouw naam' van Andre Aciman ontvangen.  (met dank aan de schenker)
Het is de 11e druk, naar aanleiding van de film 'Call me be your name'
Een vorige uitgave hebben we al even in onze bib.
Voor zover ik heb nageekeken is de tekst exact overgenomen.
Nog even aan toevoegen dat ik de film beter vind dan het boek.
Al die mooie plaatjes van een zomer in Noord Italie.  Toegegeven, de hoofdacteurs zijn ook niet mis.
Trailer trailer

Bert, uw boekenbeheerder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten