Welkom in onze Holebibibliotheek


Draakplaats 2 - 2018 Antwerpen


www.holebibib.be


open op zondagnamiddag van 14u tot 17u

De catalogus kan je via deze link doorzoeken.


maandag 15 augustus 2011

E-reader

LL,

Herken je je in volgende situatie?  Vol goede moed aan het inpakken om te vertrekken naar je favoriete vakantie adres en dan plots  "Ahhneeee, dat ga je niet meenemen, wat ben je van plan, een bibliotheek opendoen in  (aanvullen  met vakantieadres naar keuze)?"
Wel, dat overkomt mij elk jaar en ik beken, een plooibox voor de helft gevuld met  boeken weegt  door.
Dit jaar heb ik mij een e-reader aangeschaft.  Weegt ..370... gram inclusief hoesje en bevat nu al 30 boeken.  Ik was wantrouwig voor alweer een elektronisch tuig,  inclusief oplader die je spijtig genoeg apart moet bijbestellen, software, gebruiksaanwijzing, maar ik ben  nu een overtuigd gebruiker.      
                                                                        (dit is een model)

Het 'boekgevoel' is   weg maar de elektronische 'inkt'  leest prettig, anders dan een tekst op een pc scherm.  Op zeer korte tijd heb je het omslaan van de  bladzijden  onder de duim.  Voor de 'bedlezers met partner' onder ons zit er een klein leeslampje in de hoes verwerkt,  wat de opmerking  "licht uit nu" doet verstillen.
 Nadelen: je hebt in de meeste gevallen een pc nodig, je moet alweer software leren gebruiken om boeken de downloaden en het aanbod nederlandstalige boeken is eerder beperkt. Er bestaan 2 systemen die niet compatibel zijn.  (Kindle en Epub).
Voordelen: de prijs van een elektronisch boek is lager dan de gedrukte versie.  Er is een groot aanbod  oudere (engelstalige) boeken gratis  op het internet te vinden.

Je kan een e-reader uitproberen in boekhandel 't Verschil.  Gewoon even vragen.
Op onderstaande link vind je verdere info  en kan je elektronische boeken aankopen.
e-boek

bert, uw boekenbeheerder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten